Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2009 09:03 - 6-те дребни неща, които ме правят щастлив
Автор: thetrooper Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2421 Коментари: 4 Гласове:
0



Поемам щафетата от Raylight. Първоначалната ми идея беше да застана на челна стойка (така щях да виждам шестицата като деветка), след което да опиша 9-те неща, които ме правят щастлив. Реших обаче да спазя правилата, затова изключих тези, които не мога да определя като "дребни", а също така се ограничих само до действия или неодушевени предмети, но не и хора.

И ето какво се получи:

1. Изучаването на световната история. Винаги, когато имам възможност, се опитвам да науча нещо ново. Използвам всички средства - книги, списания, документални филми, google, wikipedia, youtube... Но най-любимият способ си остават разговорите с любознателни и ерудирани хора. Имам афинитет към по-малко популярни периоди и събития, за които се знае малко и това ги прави забулени в мистерия (съветско-финландските войни 1939-1944г., северноирландския конфликт, апартейда в ЮАР и т.н.). Също така много често използвам "историческия подход"  при анализиране на даден проблем (което доста бе впечатлило един от холандските ми професори).

2. Старите жилищни кооперации в центъра на София. Първите ми спомени въобще са от една такава на улица "Оборище". Просторен апартамент с камина в хола. Широко циментово стълбище със специфична миризма, която не може да се долови нито в панелните соцблокове, нито в кичозното "ново строителство". Вътрешен двор, представляващ истински зелен оазис сред градската среда наоколо.

За мен тези сгради са много повече от жилищен фонд. Те са не само културно-историческо наследство. Те са едно неоспоримо доказателство за нашата принадлежност към европейската цивилизация - напук на дупките, мръсотията и подтискащата визия на панелните гета.

3. Пътуването по света. Нвероятно усещане - независимо дали пътувам по работа, на почивка, на гости, на екскурзия. Не мисля, че съм способен да го опиша пълноценно. В последните шест години съм посетил 16 държави на 4 континента. И чувствам, че това е само началото.

4. Ходенето на футболен мач. Запалих се като ученик и тази ми тръпка не изстина през годините. Може да се каже, че съм израстнал  на стадион "Българска армия" (при всяка възможност - в сектор "Г"). Незабравими са и спомените от "Анфийлд" в Ливърпул, "Генча" в Букурещ, "Амстердам Арина" в Амстердам... Малко неща могат да се сравнят с кипящата енергия, както и с феерията от цветове и звуци по трибуните. 

                   "За другите отбори се вика. Докато ЦСКА се обича!" 

5. Слушането на осемдесетарски хеви-метъл. Iron Maiden. Judas Priest. AC/DC. Manowar. "Старата"  Metallica (до 1992-а). Както и по-мелодични банди като Europe и Bon Jovi. В края на 80-те годни метълът не беше просто стил музика. Метълът беше протест, антиконформизъм, желание за изява. Стремеж да бъдеш себе си в общество, в което това е крайно нежелатено. Тогава гледах с възхищение батковците и какичките с  "рапидки", черни тениски и нашивки по дънките. Драсках надписи на метъл състави по чантата си и отказвах да ме подстрижат, което вбесяваше директорите и голяма част от учителите. Още тогава разбрах, че понятията "метълист" и "комунист" са несъвместими. И избрах да бъда "метълист".

6. Пъбовете. "Пъб" е съкращение от "public house" - място, не просто за консумация на алкохол, а преди всичко място за социализация. Това, което отличава пъбовете от останалите видове заведения, е атмосферата. Изискана, но същевременно непретенциозна обстановка. Непринудени разговори с непознати, които също като мен са дошли да се отпуснат, да се забавляват или просто да се наслаждават на удоволствието от едно-две питиета след работа. Свойски разговори с барманите, които сякаш са най-добрите в професията в целия град. Келтската музика, която озвучава салона (другата ми музикална слабост).

Когато съм във Великобритания, използвам всяка възможност да отида на пъб. Когато пътувам по света, винаги любопитствам за наличието на ирландски/британски пъб, наред с традиционната местна кръчма. В София, откакто откриха автентичния ирландски пъб на "Алабин", съм чест, дори редовен посетител. Предпочитам това място пред всякакви "фьешън" кафета, "хитови" дискотеки и "гъзарски" клубчета.

Ами това е. Следват списъците на щастието на
Галя, Gantree и  lidis








Тагове:   футбол,   музика,


Гласувай:
0



1. galinabg - :)))
13.07.2009 22:33
В момента ми е трудно да изброя до 1, ти си мислиш, че ще мога да докарам до 6 :)))) Но понеже ме предизвикваш публично, обещавам, че в първия момент, в който "свия" и третия си пръст ще направя постинг! Поздрави ,Митко! Познаваш ме и знаеш какво ти казвам в този момент! :))))))))
цитирай
2. galinabg - Чакай,чакай,
13.07.2009 22:37
реших!: Много скоро ще напиша тема за 6-те личности, които оставиха най-силен отпечатък у мен през месеците на предизборна кампания! Обещавам!
цитирай
3. thetrooper - Сигурно може и така:)
13.07.2009 23:56
Просто това е една виртуална щафета, започнала не знам по чия идея:)
цитирай
4. gantree - :)))
15.07.2009 16:18
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: thetrooper
Категория: Политика
Прочетен: 2055181
Постинги: 264
Коментари: 3353
Гласове: 6456
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031