Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2009 07:34 - "1952: Иван и Александра" или защо антикомунизмът не е отживелица
Автор: thetrooper Категория: Политика   
Прочетен: 45826 Коментари: 120 Гласове:
8

Последна промяна: 11.08.2009 07:37


Снощи националната телевизия излъчи българския филм "1952: Иван и Александра" bnt.bg/bg/movies/details/502/1952_ivan_i_aleksandra_igralen_film_bylgarija_1988g_v_rubrikata_bnt_predstavja на режисьора Иван Ничев. Филмът показва основните аспекти на живота в България по времето на сталинския комунизъм. Битовата мизерия. Култът към личността. Зомбираните хора от различни възрасти и професии. Параноята на другарите, на които на всеки ъгъл им се привиждат врагове, предатели и агенти на империализма. Насилственото стригане и рязане на тесни панталони. Превръщането на близките на "народен враг" в трета категория хора.

Голямото достойнство на филма е детайлното представяне на най-гнусното престъпление на комунизма, а именно посегателството към децата и техните психика, душевност и светоглед. "1952: Иван и Александра" показва нагледно отвратителното въздейкствие върху децата на душевната мелница, наречена "пионерска организация". Унизителното отношение към детето. Разбиването на детски приятелства. Насъскването на деца срещу техните родители. И в крайна сметка, трансформацията на детето от човешко същество в душевно осакатен, зомбиран "социалистически човек".

Често са ме питали откъде идва яростната ми, свирепа и кръвна омраза към комунистите и комунизма. Този филм дава един от най-точните отговори. Гледайте го, ако не ви е ясно защо антикомунизмът не е отживелица. Антикомунизмът в България ще го има дотогава, докато има хора, които продължават да говорят за това "колко беше хубаво при комунизма". Ето това му беше "хубавото", при това в цялата му прелест. Едва ли има друга система в света, която по такъв долен, мерзък и гнусен начин да деформира детския характер.

Благодаря на Бога, че съм роден през 1978 година и по този начин съм пропуснал да изживея голяма част от гадостите, описани във филма. Не че и през 80-те години комунизмът беше цвете за мирисане...


Тагове:   филм,   характер,   сталинизъм,


Гласувай:
8



1. анонимен - АРХИВИТЕ СА ЖИВИ
11.08.2009 07:52
Това че си се родил 1978г. не значи че си без участен към миналото на българите и това е хубаво, дано и други като Вас са го разбрали. Това което го разбра във филма въпреки че в по рано време аз също съм бил побложен по този начин, и за това съм приместван през шест училища докато завърша средното се образование и без право да продължа напред. Радвам се ако си ме разбрал БРАВО
цитирай
2. thetrooper - Да, разбрах те -
11.08.2009 07:56
дано повече хора да разберат смисъла...
цитирай
3. templar - Мите,
11.08.2009 08:23
Във филма има пасажи от по 1-2 минути, които ако има кой да ги нацепи и пусне в youtube ще бъдат отлична илюстрация за това какво представляват комунистите - смешни, жалки и грозни селски мутри, които говорят с акцент, скандират "Казачок" , след което един свири на хармоника, а останалите играят руски танц... и онова "уррррраааа", с което пострещаха "героите" Изобщо другаря директор ми е любимия герой. Тежка паезанерия...
цитирай
4. анонимен - Споделям напълно всяка дума
11.08.2009 15:54
Митко,
написаното от теб напълно съвпада с моето усещане за нещата. Може би, единственото разминаване е в годината на раждане (родена съм 1977), но това в кръга на шегата, разбира се. Иначе, заставам зад всяка твоя дума.
Мен също една стара комунистка наскоро ме пита, защо така мразя яростно комунизма; говорела съм, сякаш съм била в затвор.
Да, отговорих, всички живеехме в един "затвор", наречен Народна република България и, от който нямаше начин да излезем свободно навън. Изключение правеха само малцина привилегировани другари.
Аз също се вбесявам и излизам от кожата си, когато някой с носталгия възкликне: "Ех, хубаво си беше преди 10-ти!..." Защо ли аз не виждам нищо хубаво?... Ако щат да ме смятат за ограничена, но дори и това спокойствие, за което все говорят старите комунисти, се свеждаше до малко по-малките мащаби на престъпността. А нея пак я имаше, но не ни я съобщаваха вечер по новините.

Съжалявам, че снощи съм пропуснала филма, но съм го гледала преди време. Явно ще трябва да си го припомня.

Магдалена Руйчева
цитирай
5. thetrooper - @templar
11.08.2009 16:47
И в други филми червените примати са показани в цялото им комично невежество (например "Вчера"), но тук, както и в "Сезонът на канарчетата" персонажите не са просто приятно-жалки и смешни, а гнусни и отблъскващи със своята първобитна жестокост и скудоумие.

А това с клиповете е много добра идея... и осъществима:)
цитирай
6. thetrooper - @Маги
11.08.2009 17:04
Радвам се да видя твой коментар тук. Надявам се следващия вече да е с регистрация:)

Ако някой ни смята за ограничени заради това, че не се умиляваме от спомените за комунизма, то това определено не са нормалните хора в цивилизования свят. Миналата година на гости ми дойде мой приятел англичанин, бяхме състуденти в Холандия. Остана очарован от България (най-вече от българските жени:)), но нямаше как да не забележи и неуредиците. Трябваше да му обясня, че дефектите в българските държава и общество се дължат на последиците от комунизма. Оттам стана дума и за това какво всъщност беше комунизма в България, каква престъпна и терористична организация е ДС и как сега дори президентът ни е агент на службите. Обясних му също, че най-големиявт ни успех в борбатасрещу тези скотове беше лустрационният закон, според който номенклатурата не можеше да заема ръководни постове във властта за 5 години (които отминаха още през 2003-а). Тогава той ме попита: "Защо само за 5 години? Трябва завинаги!" А той не е нито костовист, нито седесар - той е англичанин...
цитирай
7. mitternacht - Приятелю,
12.08.2009 03:24
поздравления за хубавия постинг!И аз гледах филма и мъничко ми оставаше веднага да седна и да напиша един крайно саркастичен и циничен постинг за тези животни... и то, дори след като съм роден 89та и нямам спомени от времето на комунизма!
За щастие има много български филми, които показват тези времена!Примерно... Сезонът на канарчетата...
Поздравления отново!
цитирай
8. thetrooper - @mitternacht
12.08.2009 06:27
Благодаря:)
А филмите, за които споменаваш, трябвада се популяризират всячески...
цитирай
9. анонимен - Благодаря
12.08.2009 10:36
Напълно сам сгласен с теб!
цитирай
10. анонимен - antikomunist
12.08.2009 11:23
razbira se 4e 6te ostanem antikomunisti zaradi,kosite,pantalonite,muzikata,filmite i svobodata koito ni otnemaha.zaradi sasipanoto bude6te na na6oto pokolenie.no ne moga da ne priznaq nostalgiata mi po krasivia grad v koito sum roden SOFIA!gradinkata pred "KRISTAL",fontanite pred narodnia teatur,pe6ehodnite "julti paveta",vkusnata hrana i limonada po sladkarnicite.ne se vijdaha narkomani i rove6ti po kofite za bokluk.firmata za 4istota 4isteiki ne pulneiki ne4ii djob.sportnite plo6tadki(sega napraveni na pazar ili parking),kolite na ulicata bez da te e strah 4e 6te ti svalat gumite,imahme radiatori v ku6ti koito topleha.medicinata i soc griji......i t.n. i t.n. E PITAM TOGAVA SLED KATO SME GOLEMI ANTIKOMUNISTI,ZA6TO SE SE6TA6 ZA DECATA PREZ KOMUNIZMA I NE SPOMENE6 GOLEMIA UDAR SRE6TU DECATA SLED 1990.ZA IZMRELITE OT NARKOTICI,ZA GOLITE I GLADNI DECA PO SVETOFARITE,ZA IZ4EKNATITE S MUTRENSKO-ANADOLSKO MISLENE.ZA MOMI4ETATA KOITO ISKAT DA STANAT KURVI 4E E PO LESNO,ZA SVALENITE RADIATORI I PENSIONERITE,ZA MEDICINSKOTO OBSLUJVANE I PRAVOSUDIE.........
Komunizmat dragi priateli otdavna e izmislen v demokrati4nia svqt.a nie vse o6te sme v "antikomunisti4eski" stroi upravlqvani ot komunistite
s nov imidj!
цитирай
11. jblog - Въпрос на ценности!
12.08.2009 11:50
Всеки човек има различна ценностна система (а някои може и да нямат ;-)) и поради тази причина има много хора, които продължават да говорят колко хубаво било при комунизма. Такава им е ценностната система - нали знаеш - "Сигурна работа, Москвич, панелка, вила..." И с това се изчерпва всичко!
цитирай
12. анонимен - да живее комунизма
12.08.2009 12:18
само едно ,тъпо възпитано отчалгата поколение може да ръси такива простотии .
абе копелдаци що не се замислите малко какво иска да покаже този игрален филм.
тъпи педали това е игрален филм а не кинохроника
цитирай
13. анонимен - ventra
12.08.2009 12:47
citat "ZA6TO SE SE6TA6 ZA DECATA PREZ KOMUNIZMA I NE SPOMENE6 GOLEMIA UDAR SRE6TU DECATA SLED 1990.ZA IZMRELITE OT NARKOTICI,ZA GOLITE I GLADNI DECA PO SVETOFARITE,ZA IZ4EKNATITE S MUTRENSKO-ANADOLSKO MISLENE.ZA MOMI4ETATA KOITO ISKAT DA STANAT KURVI 4E E PO LESNO,ZA SVALENITE RADIATORI I PENSIONERITE,ZA MEDICINSKOTO OBSLUJVANE I PRAVOSUDIE......"

Просто нещата, които са били нелицеприятни и извън рамката за "нормално"="общото" са прикривани, а пък България е била много по-европейска и цивилизована държава преди 44 година!
цитирай
14. анонимен - Антикомунизъм докато свят светува!
12.08.2009 12:51
"Антикомунизмът в България ще го има дотогава, докато има хора, които продължават да говорят за това "колко беше хубаво при комунизма".

Не може да си свободен човек и да не си антикомунист, то просто влиза в дефиницията на понятието и реалията "свободен човек", т.е. свободният човек е антикомунист дори на този свят да няма нито един комунист!
цитирай
15. анонимен - цитирам анонимен с продължение
12.08.2009 13:40
"Не може да си свободен човек и да не си антикомунист, то просто влиза в дефиницията на понятието и реалията "свободен човек"... Бих добавила - А свободният човек е "десният" човек с традиционните и универсалните ценности, с отвореността към всичко, което носи добро и блага на общността. Браво, Авторе!
цитирай
16. анонимен - Радвам се да видя, че има млади хора ...
12.08.2009 13:41
Радвам се да видя , че има млади хора които мислят и чувстват. Чувстват какво е било насилието над мислите и съвестта ни и мислят какво значи лъжата и липсата на свобода.
Радвам се , че открих този блог!
цитирай
17. raylight - Разумните хора
12.08.2009 13:57
винаги ще разпознаят злото, независимо от средата, която ги обркъжава
цитирай
18. merkator - ...до крак!!!!
12.08.2009 15:09
В сравнение с петдесетте години комунизъм, пет вековното турско иго е като детска игра! Културните, духовните и моралните щети, които нанесе червената чума на България още дълго ще са водещи у нас! Нашите внуци ще плащат още този гнусен експеримент! Не трябва да има компромиси с комунистите, защото това са болни хора в единия случай и неграмотни селяндури с осакатена душевност в другия! Ванчо Михайлов е знаел как да се справя с червените паразити!!!
цитирай
19. анонимен - Филмът е заснет от комунисти
12.08.2009 15:24
...през '88 година и е един от многото примери на самокритичност в онези години. Но като критикуваме '52 година, справедливо ще е да погледнем положението преди това. По времето на фашистките власти в зората и в хода на ВСВ. Националните катастрофи и експлоатацията на населението от малцината му стопани.

За много хора комунизма си остава силно мразена, но никога нечетена книга.
цитирай
20. анонимен - ...
12.08.2009 15:28
Има ли начин тези, които сме го изпуснали филма да гледаме пак ?
цитирай
21. анонимен - Браво!
12.08.2009 15:31
Митко, напълни ми душата!

На 57 години съм. Започвам да се отчайвам от безхаберието, с което се отнасят, особено за младите, към наследството на комунизма.

Затова именно твоят пост ми напълни душата, защото не е написан от някой на моите години, който веднага ще бъде оплют, че мрзаи комунизма, защото е бил неудачник, оправдаващ всичко със системата, а от млад човек, нямащ общо с нея!
цитирай
22. анонимен - да бе да
12.08.2009 15:40
Омразата поражда омраза!Нещо ти има блогарю.Не мрази, забравяй.Има и психо...
цитирай
23. анонимен - кенеф или кочина
12.08.2009 15:41
Б К П = българска кенефчийска партия, която доведе да ни сравняват по света с кенеф
Б С П - БЪЛГАРСКА СВИНАРСКА ПАРТИЯ,начело в Пловдивската бсп градска организация със свинара гергов,която ще доведе да ни сравняват вече с кочина
цитирай
24. анонимен - Странно
12.08.2009 15:56
Винаги са ме изумявали толкова крайни коментари .. Аз съм роден 79-та видял съм от комунизма толкова колкото и вие тоест нищо. Обаче и то не малко ОБАЧЕ като е било толкова лошо защо огромна част от хората на 40-50 години въздишат по това време? И не говоря за малоумници а за съвсем нормални хора. Инак попрочетете малко утопии и антиутопии може и да се отърсите от предубежденията си.
цитирай
25. анонимен - Един Майна
12.08.2009 15:58
анонимен написа:
Омразата поражда омраза!Нещо ти има блогарю.Не мрази, забравяй.Има и психо...

Дежурният комунист е тук. Мирррррно!
цитирай
26. анонимен - P.S.
12.08.2009 15:58
Комунизма е утопия , ако не сте разбрали а не някакви пияни "другари"
цитирай
27. анонимен - маги,маги
12.08.2009 16:05
защо,Маги,не попиташ твоя англичанин за 200 годишното робство наd Индия,Индокитай,Либия и почти цаля централна АФРИКА,плюс днешна юар,за милионите избити там туземци,за милионите избити индианци от преселници англичани,немци пр.от европейския съюз цивилизовани,избивали мъже,жени,деца до крак и останалите напъхани до скоро в гета,за световния грабеж от който в Англия още преживяват а...да видим какво ще каже и как ще ги оправдае...хайде,хайде повечко смелост попитай го...
цитирай
28. анонимен - Един Майна
12.08.2009 16:11
анонимен написа:
Обаче и то не малко ОБАЧЕ като е било толкова лошо защо огромна част от хората на 40-50 години въздишат по това време? И не говоря за малоумници а за съвсем нормални хора.

Много са обясненията: носталгия по младостта - всички са били млади тогава. Поради същата причина са забравили, че всичко, за което казваме сега, че е продукт на консуматизма, тогава липсваше, като почнеш от тоалетната хартия и стигнеш до презервативите.
Друга причина - живели са в ПРАВИЛНАТА България. Пояснявам - Тошко-Галошко беше казал, че "...за тези 45 години са ПОСТРОИЛИ (те) 2(две) Българии...". Абсолютно вярно! Едната беше тяханат България, ПРАВИЛНАТА, в която имаше всичко с изключение на едно - на липси. В другата България бяхме останалите...
Простота душевная, по-точно казано генетично заложена глупос. Трета причина. Поради която на свинята и е добре в кочината, независимо, че знае за коледните празници...;)

Има още десетина варианта на изброеното
цитирай
29. анонимен - аз сам родена 1981 и не разбрах колко ...
12.08.2009 16:12
аз сам родена 1981 и не разбрах колко лош е бил комунизма. да ме прощават яростните антикомунисти, но за едно дете на 9години животът е прекрасен. не се оплаквам и не псувам срещу този строй, защото не сам стигнала даже до пионерска организация, а от чавдарската организация единствените ми спомени са връзването на сините връзки в 1 клас и прословития кодекс на чавдарчето, който естествено трябваше да знаем наизуст. репресиите са ми непознати , нямам малтретирани близки от комунистическия режим и не помня да е било толкова отвратително.
да естествено - репресиите са били големи- концлагери, култ към личността и т.н, но аз не видях и не изпитах нищо лошо от този строй, може би защото семейството ми е било най-обикновено средностатистическо семейство в социалистическа България. това не ме прави комунистка- просто не може да се плюе върху нещо, което не си видял и не си изпитал.
цитирай
30. анонимен - Пиздин
12.08.2009 16:15
анонимен написа:
защо,Маги,не попиташ твоя англичанин за 200 годишното робство наd Индия,Индокитай,Либия и почти цаля централна АФРИКА,плюс днешна юар,за милионите избити там туземци,за милионите избити индианци от преселници англичани,немци пр.от европейския съюз цивилизовани,избивали мъже,жени,деца до крак и останалите напъхани до скоро в гета,за световния грабеж от който в Англия още преживяват а...да видим какво ще каже и как ще ги оправдае...хайде,хайде повечко смелост попитай го...


И как това според теб тези неоправдаеми простъпки оправдават комунизма с МНОГОКРАТНО повечето жертви, които е взел?
цитирай
31. анонимен - въпрос на ценности
12.08.2009 16:29
Радвам се сега за теб драги..ИМАШ СИГУРНА РАБОТА,БМВ,КЪЩА,АПАРТАМЕНТ СИГУРНО 140-150 КВАДРАТА, ВИЛА,СИГУРНО НЕ ЕДНА И ТО КРАЙ МОРЕТО..СПОЛАЙ ТИ ДА СИ ЖИВ И ЗДРАВ,АМА МАЙ В ТОВА Е ПАК ЦЕННОСТНАТА СИСТЕМА,С ИЗКЛ.НА ТОВА ЧЕ ОНОВА СЕ КУПУВАШЕ С ЧЕСТЕН ТРУД А СЕГА СИ ГРАБИЛ ГРАБИЛ И ТА ИБАТ БОЙКО СЕ Е ХВАНАЛ ЗА ГЛАВАТА..
цитирай
32. анонимен - Нямащ нищо такова, за жалост
12.08.2009 16:39
анонимен написа:
Радвам се сега за теб драги..ИМАШ СИГУРНА РАБОТА,БМВ,КЪЩА,АПАРТАМЕНТ СИГУРНО 140-150 КВАДРАТА, ВИЛА,СИГУРНО НЕ ЕДНА И ТО КРАЙ МОРЕТО..СПОЛАЙ ТИ ДА СИ ЖИВ И ЗДРАВ,АМА МАЙ В ТОВА Е ПАК ЦЕННОСТНАТА СИСТЕМА,С ИЗКЛ.НА ТОВА ЧЕ ОНОВА СЕ КУПУВАШЕ С ЧЕСТЕН ТРУД А СЕГА СИ ГРАБИЛ ГРАБИЛ И ТА ИБАТ БОЙКО СЕ Е ХВАНАЛ ЗА ГЛАВАТА..


Казах ви, започна преброяването на дивитв комунисти... За комуниста е характерно (освен умствения недоимък), че ако не мислиш като него, то задължително си против него, демек ти си враг, изедник, беемвист, широкоапартаменник, а бе кулак, и при първа възможност трябва да бъдеш пратен в лагер, най-добре в Ловеч - доказано най-бързодействащия.
Какво? Вече бил затворен? Ще го отворят. Те за 4 години така звъртяха задника ни към Русия, че за още толкова - всичките лагери ще отворят.
Защото са ЦОЦИАЛИСТИ, уж бивши коунисти...

;)
цитирай
33. анонимен - ах пиздин пиздин
12.08.2009 16:39
че си пизда е видно,че не оправдава да съгласен,но е въпрос на време,нали,от тогаз са минали 200 г..А ДАЛИ СА ИЗБИТИ ПОВЕЧЕ ВЪПРОС НА СТАТИСТИКА И ДЕМОГРАФИЯ,ВСЕ ПАК В 20 ВЕК СМЕ НЯКОЛКО ПЪТИ ПОВЕЧЕ ОТ ПРЕДИ 200 Г.,НО НА ГЛАВА НАСЕЛЕНИЕ....А....и до днес Франция е разделена на 2 - дали да празнува великата френска революция или не,ОКАЗВА СЕ ЧЕ Е БИЛА ПО-КЪРВАВА ОТ ВЕЛИКАТА ОКТОМРИЙСКА, ПРОЧЕТИ фойтфангер ..реки от кръв са се лели по улиците на френските градовеа... въпрос на време...А всяка държава си пази строя..я да излязат десетина по балкана с пушки и да нападат сега..даже няма и да ги изловият ще ги избият на място...хайде да последвате испанския пример иначе едните на другите и обратно има да си отмъщавате докато са живи и правнуците ви...
цитирай
34. анонимен - malko razum i istoria...
12.08.2009 16:48
bravo na vas vsichkite antikomunisti...bravo na novoto pokolenie...
avtora koito gi razpravia za detsata da pogledne v kakvo sastoianie sa detsata sega...ili imaligi niakade.osven pred igrite komputarite ili pred pornoto i.t.n.
da pogledne prostitutsiata (ili misli che detsata ne gi izpolzvat li?) da pogledne za kolko pari se prodavat detsata ...da pogledne iznasilvaniata(ili pak nashia avtor jivee v prikaznia kapitalizm li?)


avtora ne znae i istoriata si na svoiata strana.ako se govori za mizeria da pogledne sastoianieto predi 1944'ta godina...da li e imalo niakakıv narod ili pak robstvo li e imalo....

mojebi pak nashia avtor e niakakav fashist ili nazist...
bravo na avtora bravo na vsichkite antikomunisti...
цитирай
35. анонимен - Пиздин
12.08.2009 16:49
анонимен написа:
че си пизда е видно,че не оправдава да съгласен,но е въпрос на време,нали,от тогаз са минали 200 г..А ДАЛИ СА ИЗБИТИ ПОВЕЧЕ ВЪПРОС НА СТАТИСТИКА И ДЕМОГРАФИЯ,ВСЕ ПАК В 20 ВЕК СМЕ НЯКОЛКО ПЪТИ ПОВЕЧЕ ОТ ПРЕДИ 200 Г.,НО НА ГЛАВА НАСЕЛЕНИЕ....А....и до днес Франция е разделена на 2 - дали да празнува великата френска революция или не,ОКАЗВА СЕ ЧЕ Е БИЛА ПО-КЪРВАВА ОТ ВЕЛИКАТА ОКТОМРИЙСКА, ПРОЧЕТИ фойтфангер ..реки от кръв са се лели по улиците на френските градовеа... въпрос на време...А всяка държава си пази строя..я да излязат десетина по балкана с пушки и да нападат сега..даже няма и да ги изловият ще ги избият на място...хайде да последвате испанския пример иначе едните на другите и обратно има да си отмъщавате докато са живи и правнуците ви...


Пиздин е еквивалент на Вовата Путин и на Гоцето Путкин ;)...
ФФФФФойхтвангер съм го чел, когато още се пишеше името му с главна буква, но още преди него много съм чел за френската революция.
Всяка държава си пази строя - рзабира се, стига да не и се бъркат в строя любимите братушки, периодически изпращайки мекерета да го подриват. А пропо, никой не ги взимал на сериозно. Мекеретата.
Испанския вариант не е лош. За Испания. Там истината е казана. А у нас за нея се мълчи.
И точно за това става дума - за истината, а не за ОТМЪЩЕНИЕ, както дивите комундета си мсилят (доколкото могат).
цитирай
36. анонимен - нямащ нищо такова за жалост
12.08.2009 16:50
да драги жалиш иначе ако беше имащ нямаше датракаш тука ами щеше да си летиш с бвм-то,що се отнася до лагерите - какво ще кажеш за Гуантанамо а...знаеш ли на 13 г.минавах с кола през едно ямболско село,баща ми беше поблковник и ме беше взел на път за границата с турция, и през селото на мегдане ми зави главата на др.страна но аз видях 2 момичета ученички и един ученик подпряни на един стобор на площада,от раменете им стърчаха гръкляните им главите им ги нямаше, режеха ги жандармеристите за да докажат колко партизани са убили,на стаалийски баща му беше министър на правосъдието и им беше раздал по една кожена чанта да пъхат главите вътре да ги носят в околийското и да получават по 50000 на глава които пък беше отпуснал министърна на финансите-бащата наСТЕФАН САВОВ...А ЦИВИЛИЗОВАНИТЕ СТРАНИ ОТ ДНЕШНИЯ ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ ГИ БЯХА ПРИЗНАЛИ ПАРТИЗАНИТЕ ЗА СЪЮЗНИЦИ СРЕЩУ ХИТЛЕРОФАШИСТКАТА ЧУМА ИЭ ДАЖЕ АНГИЧАНИТЕ ИМ ПРАЩАХА ОРЪЖИЕ..ДА СИ СПОМНЯШ ЗА МАЙОР ТОМСЪН,ЗАГИНАЛ В БЪЛГАРИЯ А...Д
цитирай
37. анонимен - ne sam dartak za sajalenie
12.08.2009 16:55
zabravih da kaja che sam na 24 godini,taka che niama zashto da mmislite che e napisano ot niakakıv sa 'DARTAK'
цитирай
38. анонимен - Нямащ нищо такова, за жалост
12.08.2009 17:04
До "36. анонимен - нямащ нищо такова за жалост
16:50"
Доста послъгваш. И за годините си - вероятността да се справяш с ПЦ-то, така добре е малка, но все пак я има. По-скоро неграмотността ти ме кара да мисля, че си шумкарско чадо, на което са хортували тези приказки.

Но ГОЛЯМАТА ЛЪЖА е за Сталийски и Савов. На първия баща му е бил министър от 12.06.'44 до ... знаете кога. НИКОГА не е имал общо с шумкарските изстъпления!

Още ПО-ГОЛЯМА е лъжата за Савов - баща му НИКОГА не е бил министър!

Стар комунистически трик - клевети до крйа!
цитирай
39. анонимен - да бе да
12.08.2009 17:09
До Един Майна .Аз като казах психо, не казах да се включвате в блога.Пите си хапчетата и си лягайте. Не съм комунист, не съм седесар, сесеебар или там както се казва, не обичам партии родени от деветосептемврийската революция, аз съм зелен.....а антикомунизма е повече от отживелица...стига бе ! не искам да си спомням нищо освен " Щурците" и Лили Иванова, шоколада " Крава", ЦУМ...това сегашното салам лие?едно време какакъв салам имаше...и БГА Балкан имаше....
цитирай
40. анонимен - нямаш нищо такова за жалост
12.08.2009 17:15
рожденната ми година е 1931,пиша защото съм умен,а ти прочети историята точно лятото на 1944 г.бяха избити най-много партизани и министър председател беше багрянтово,мнистър на вътрешните работи проф станишев,а на финансите и правосъдието савов и стаалийски - иди в библиотеката там има вестниици от товяа време- а за правописа извинявай,бързам пък и ме изнервяте с приказките си четете четете история ама там сте най-зле
цитирай
41. анонимен - анонимен 16:48 и Историята
12.08.2009 17:15
Историята отрече комунизма и фашизма като чевеконенавистни и античовешки системи . Комунзма и фашизма като идеология са едно и също , едно и също са като практика . Комунизма всъщност е още по-голямо зло от фашизма . Антикомунистите и антифашистите са хора които са непримирими и на думи и на дела към тези античовешки , мракобесни и престъпни идеологии .
Отречени са от цял свят . Само тук , таме , престъпни мутри като : Фидел Кастро , Уго Чавес , Ким Чен ИР и подобни на теб могат да си позволяват да защитават комунизма / а от там и косвено и подобния на него фашизъм / . Айде стига , само българските комунисти не ги е срам да хвалят комунистическия строй . Опитвате се да лъжете и променяте историческите факти , сякаш нищо не е било . Няма да стане обаче ! Фашист=Комунист .
Колкото за 1944 год . дали България е била зле , абе маймуно червена , тя цяла Европа е била мноогоо зле тогава - нали е било война . Защо не кажеш нещо за 1939 г. /любимата на комунистическите икономисти / . България тогава е била първа икономическа сила на Балканите , далеч преди Гърция . През 1941-43 год , България заделя над 80 млн. златни лева и ги налива в Македония - за пътища , инфраструктура и обществени сгради .
цитирай
42. анонимен - 36. анонимен
12.08.2009 17:28
Хитлерофашистката чума рязала главите на червените партизани , после червените партизани изтребвали фашистите , без съд и присъда , а сега де ,кой добър и кой лош . Едните клали , другите разтрелвали - дето се вика - един дол дренки . Комунист = Фашист . Това е то . Ние пък мразим и едните и другите . Противен ми е както Хитлер , така и Сталин . Както и техните наследници .
цитирай
43. анонимен - istoria bez razum li ?
12.08.2009 17:34
nali kazah i malk0o razum no ne stava nali.bila sila imala ne znam si kolko pari i takiva gluposti...choveche a sega kaji ot kade sa tolkoz pari kakva e tazi sila i ot kade e doshla...samo ot hitlerskata imperia nali?chovece dai malko razum..ili ostavi jivei si taka poneje moje dase chuvtsvash umen i shtastliv...
цитирай
44. анонимен - исторически факти
12.08.2009 18:01
Не е имало комунизъм , другарю ! Това е историческия факт . До 1944 год България се е развивала според икономическата логика на пазарните взаимоотношения . Не е имало повсеместна държавна собственост и петилетни планове . Българина е работел и печелил .
Това е и голямата разлика между националсоциализма и болшевизма - частната собственост . И едните са социалисти и другите , ама все пак болшевиките са по-злокачествени . Затова и Хитлер вади Германия от световната криза , а в Сталинова СССР в Украйна измират от глад милиони и се шири чевекоядството . Ако ми предложат , да ме сполети една от двете злини : фашизъм или комунизъм , все пак бих избрал по- малкото зло - фашизма .

Но така или иначе , да поставим нещата на местата им - България до 1944 год е държава с устройство : монархия с парламентарна демокрация . В този смисъл не е имало диктатура / както след 1944 год / , не е имало и фашистко управление . Изборните и правителствени институции са работели съобразно конституцията и законите на страната .
цитирай
45. анонимен - nai dobroto za edin glupak 'fashizm'
12.08.2009 18:08
parvo hitler ne moje da vadi nikoi ot nishto zashtoto e martav.vtoro germania izliza krizata ne s sobstvenite si sili a im pomagat anglia i ameriaka razbirase.v evropa im triabvat silni darjavi sreshtu cccp.

sega ako se otnasia za parlament ili takiva 'glupavi 'demokratichni organi to sega i v irak ili iran ima ..vajnoto e kak raboti po koia volia ...

za sajalenia edin chovek ako izbira fashizma toi prosto ne moje da bade chovek..nikoga....
цитирай
46. thetrooper - @9
12.08.2009 18:09
И аз благодаря!
цитирай
47. thetrooper - @10
12.08.2009 18:11
@13 е отговорил на въпросите ти, но аз ще добавя: това, какви са децата сега, е следствие на комунизма и посткомунизма, а не на демокрацията...
цитирай
48. thetrooper - @jblog
12.08.2009 18:12
Или на липса на ценности, в техния случай:)
цитирай
49. анонимен - malko razum....
12.08.2009 18:15
malko razum naistina malko razum..che ne moga da si poviarvam veche...ami stranite v koito nikoga ne e izjiviano komunizm ili da kajem tam v 'demokratsiata' sledtsvieto tam ot kade e doshlo.....tova se kazva kapitalizm a ne demokratsia....kapitalizma vajno e tova koeto nosi pari tolkoz......
цитирай
50. анонимен - да бе да, ама така си е
12.08.2009 20:04
Филмът "1952: Иван и Александра" спада към седесарския реваншизъм, което не е по добро течение от социалистическия реализъм.И на двете места нещата са в два цвята черно и бяло.Филмът е направен за хора с по ограничен интелект, които лесно да разпознаят злите, лошите, които осакатяват деца и са гадни!!!!На същата основа са произведени и бразилските сериали, но там нещата са май доста по завъртяни.Но!!!!Докато ние се занимаваме тука с това велико постижение на културата филма "1952: Иван и Александра", хората гледат турски сериали.Защо турски сериали точно и то навсякъде.Даже след известно време нещата ще са така-турски сериал, а след него реалити "Кой иска да стане чалга певец ?"Просто прекрасно.Това ми се струва, че е плод на нечие чуждо разузнаване.
цитирай
51. thetrooper - @12
12.08.2009 20:07
заглавието и коментарът ти не се връзват... или поне аз не схващам:)
цитирай
52. thetrooper - @13
12.08.2009 20:08
съгласен съм с коментара ти...
цитирай
53. thetrooper - @14, @15
12.08.2009 20:09
Радвам се, че сте разбрали посланието:)
цитирай
54. thetrooper - @16
12.08.2009 20:09
И аз се радвам, че съм те спечелил за читател:)
цитирай
55. thetrooper - @raylight
12.08.2009 20:18
Да, ама само разумните:)
цитирай
56. thetrooper - @merkator
12.08.2009 20:26
Ми то това е основната идея на блога - No mercy!
цитирай
57. thetrooper - @19
12.08.2009 20:30
Алоо, какви "фашистки власти" в България бе, тук никога не е имало фашизъм? Осен ако не си пропит от пропагандата на "другарите", тогава каквито и да било спорове с теб са излишни.
цитирай
58. thetrooper - @20
12.08.2009 20:32
Трябва да има начин. БНТ има свой архив, въпроса е какъв е достъпа до него. А ако някой е качил филма в интернет, би било прекрасно. Така че търсете - zamunda, youtube, etc.
цитирай
59. thetrooper - @21
12.08.2009 20:34
радвам се, че поста ми те е зарадвал:)
цитирай
60. thetrooper - @22
12.08.2009 20:36
Който забравя историята си, е осъден да я изживее отново. Явно не си го чувал досега...
цитирай
61. анонимен - RTI
12.08.2009 20:45
Аз съм 63, а през септември ще стана на 46. Не прочетох всичко, но съм с тези които проповядвате антикомунизъм.Приветствам младите хора, които си дават сметка за това какво се е случвало преди 89-та, което за съжаление все още се случва ( не искам да конкретизирам ) в малките градове и по селата. Много се надявам младите хора в хубавата ни РОДИНА да направят така, че да им е спокойно да живеят и работят в нея и да не търсят професионална реализация зад граница. Бих могла да напиша много примери от моя живот, които са следствие на системата, но всички филми, създадени на тази тема много добре пресъздават случвалото се тогава, затова е по-добре да ги търсите и да ги гледате. Така ще добиете много добра представа за това какви хора са властвали и какво са правели с обикновените хорица.
цитирай
62. thetrooper - @23
12.08.2009 20:51
Не възразявам:)
цитирай
63. thetrooper - @24
12.08.2009 20:57
И къде ги тия нормални хора, които въздишат по това, което е показано във филма? Щото сибитияа в него не ми се видяха много нормални. Ама аз наистина съм предубеден, твърде дълго съм живял в "прогнилия Запад":)
цитирай
64. анонимен - RTI
12.08.2009 20:57
Тогава се вземайте в ръце и действайте незабавно! Такива като мене ще ви помагаме ако мислите, че можем!
цитирай
65. thetrooper - @25 - Един майна
12.08.2009 21:00
анонимен написа:
анонимен написа:
Омразата поражда омраза!Нещо ти има блогарю.Не мрази, забравяй.Има и психо...

Дежурният комунист е тук. Мирррррно!


И да не забравяме - ка-пе-ес-ес - бе-ка-пе! Ста-лин, Чер-вен-ков! Слава! Слава!


цитирай
66. thetrooper - @26
12.08.2009 21:01
Само дето тази утопия изби над 100 милиона човека по цял свят...
цитирай
67. thetrooper - @27
12.08.2009 21:03
Англичанинът е мой приятел, а не на Магдалена - вземи първо се научи да четеш, преди да се натрисаш и да пишеш глупости.
цитирай
68. thetrooper - @29
12.08.2009 21:05
Ние не сме изживели и холокоста - значи ли, че не трябав да сме против него?
цитирай
69. thetrooper - @30
12.08.2009 21:07
Аз лично защитавам колонизацията - Британия е цивилизовала не малка част от света. Същото са направили и другите високо развити колониални нации.
цитирай
70. thetrooper - @34
12.08.2009 21:20
По логиката на бетоноглавите червени примати съм фашист - за тях е фашист всеки, който не е съгласен с тяхното скудоумие.

Автора знае историята на страната си наизуст. И то не само това, което са му преподавали до 1989-а, а и премълчаваната и изопачена истина. Авторът до скоро живееше в "приказния капитализъм" - САЩ, Великобритания, Холандия, Австралия. Преди 1944-а България е била по-богата от Гърция, а комунистите оставиха мизерия и две хуманитарни катастрофи (ппри Луканов и Виденов).
цитирай
71. thetrooper - @50
12.08.2009 21:22
Прати коментара си на "24 часа" или "Труд" - може и хонорара да вземеш. Тук само будиш присмех.
цитирай
72. thetrooper - @RTI
12.08.2009 21:23
Благодаря за разбирането:)
цитирай
73. анонимен - най-доброто за един глупак - комунизъм
12.08.2009 21:27
Първо , преди Втората световна война , световната икономическа криза /Великата депресия /от края на 20 и 30 те , владее целия свят , като една от най-засегнатите е Германия / невероятна хиперинфлация /, тя на всичкото отгоре е и победена страна в Първата световна и плаща огромни репарации . Да не говорим че Германия изпада и в тежка политическа криза / Баварската революция / . Националсоциалистическата партия на Хитлер , свършва доста работа за просперитета на германската нация . Извежда Германия от икономическата и политическа криза . На практика до началото на войната Германия става богата и водеща сила под управлението на Хитлер . Не забравяй другарю , че в Хитлерова Германия се води процес срещу Димитров , който е оправдан от немския съд . Нещо което е немислимо да се случи в Сталиновия СССР , там просто те измъкват от дома ти , и ако имаш късмет на другия ден пътуваш за Сибир , ако ли не - разстрел и незнаен гроб . Но такива тикви като тебе разбира се по-си им харесва комунизма . Не харесвате фашизма , а си умирате от кеф по комунизма .
Колкото до невежеството ти за българската история и за управлението на България преди 1944 год . ще ти припомня простия факт , че именно с помоща на демократичните институции - парламент и местна власт и наличието на гражданство , българите не позволяват отвеждането от страната на 55 000 български евреи . Именно защото в България тогава , въпреки войната , въпреки че мнозинство в парламента имат прогермански партии , въпреки че Цар Борис е дал съгласието си за депортация и министерството на вътрешните работи работи вече по изпълнение на депортацията , въпреки това , българския парламент е демократична институция , а правителство и министерства не могат да престъпят становището на парламентаристите , а именно за отмяна на депортацията . Това нещо би ли могло да се случи при Червенков и при Живков ? Та от двете злини , по-лошата е комунизма .
цитирай
74. анонимен - malko razum....
12.08.2009 21:37
Според мен , ти трябва повече разум . Този дето го проявяваш не ти върши работа , вярно е малко . С един гол прокомунизъм никой няма да впечатлиш . Комунист=фашист . Червен фашист . Къде по света комунистите не са диваци и варвари ? Риторичен въпрос .
цитирай
75. 444 - не на комунизма и изкривените представи !
12.08.2009 23:11
Поздравления за чудесния постинг ! Комунизмът все още живее в тази страна и на нас се пада нелеката задача да се преборим с него, ЗАЩОТО ИМА ТОЛКОВА МНОГО ЗАБЛУДЕНИ ХОРА. За поколенията след нас нашите публикации ще помогнат да разберат духа на времето, в което са живели бащите и дядовците им, както и да осъзнаят защо са дадени толкова много жертви.....
цитирай
76. rosmistral - 75 коментара - това е чудесно
13.08.2009 01:31

Още повече ме радва,че има млади хора, които не са забравили....които търсят и напомнят...
Това е чудесен урок на хората от моето поколение,които продължават да се помиряват и с днешната действителност....явно здраво са ни промили мозъците....
цитирай
77. анонимен - Vesi
13.08.2009 03:15
Pozdravleniq!
цитирай
78. thetrooper - @444, rosmistral, Vesi
14.08.2009 02:03
Благодаря ви:)
цитирай
79. анонимен - Ivan
14.08.2009 13:51
Аха, така ли било.
Никой не твърди, че бг комунизма е бил перфектен. Имал е своите крайности като всеки друг режим. Но според мен, когато оценяме даден режим е по-редно да вземем предвид живота на по-голямата част от обществото.
Факти при комунизма:
Много по-ниска престъпност.
Можеш да ядеш само 1 вид луканка, но за сметка на това МОЖЕШ да ядеш луканка на корем, при това от месо :) Сега ходи избирай между 20 вида луканки от соя и кожа и си ги ври където ти е кеф. Същото се отнася за всички видове храна.
Здравеопазване? Не дай си боже да се разболееш.
В момента болест + ниски доходи = смърт.
Свобода на словото, о да! И като имате свобода на словото какво сторихте с нея? Нищо, престъпниците и неправдата шетат по улиците необезпокоявани.
Аз съм на 24 и искате ли да ви разкажа за всичките 14-15 годишни курви, някои от тях може би ваши дъщери, с разголени снимки по сайтовете за запознанства, отдавна изгубили девствеността си с някой батко, каращ БМВ.
За това, че всеки втори пие, пуши и употребява редовно наркотици. За липсата на образование и каквито и да било морални ценности.
Нека комунизма е била насилствена система, ама майка ми все още помни всичко учено в даскало, а децата сега на даскало не са и стъпвали, но за сметка на това знаят всичките клюки за поредната чалга звезда, как се правят хубави свирки, коя марка дрехи е най-върежна и кой кара в квартала най-гъзарската кола. На запад не е много по-различно, просто хорицата имат малко повече пари.
Аз лично смятам, че репресиите на комунизма не са достатъчни, за да бъдат отречени очевидните му предимства и ДА смятам, че в момента е далеч по-зле. Много хора живяли в онези времена мислят като мен.

С уважение
цитирай
80. анонимен - Трябва да се гледат повече филми!
14.08.2009 15:05
Филмът показва основните аспекти на живота в САЩ по времето на дивият капитализъм. Битовата мизерия. Макартизмът. Зомбираните хора от различни възрасти и професии. Параноята на ФБР, на които на всеки ъгъл им се привиждат врагове, предатели и агенти на капитализма, като Чарли Чаплин например!
Това е авторският текст в който клешетата от посоченият филм са заменени с клишета от същото време, но базирани на американски филми при това доста по-добри от посоченият.
цитирай
81. анонимен - Има една песен:
14.08.2009 15:35
Комунизма като слънце грей...
"Грее, Грее ама не сгрява!" - Казваше един батачанин още през 50-те, като седнехме на маса.
цитирай
82. анонимен - изживяното детство на комунизма
14.08.2009 16:24
През далечна 1959г.-питат назначената с основно образование за продавачка в книжарница дъщеря на партииния секретар.-Извинете Достоевски не го виждам- а тя отговаря-Другарю аз не съм поставена тук да гледам,кой влиза и кой излиза в книжарницата, а да продавам книги. Потърсете го в кръчмата,сигурно си копува цигари.
цитирай
83. thetrooper - @Ivan
14.08.2009 17:23
Е, че какво лошо има в това момичетата да знаят как се правят хубави свирки?
цитирай
84. thetrooper - @80
14.08.2009 17:27
Битова мизерия? В САЩ през 50-те, по времето на демографсдкия бум? Разсмя ме, признавам...:)))
цитирай
85. thetrooper - @81
14.08.2009 17:28
Е, през лятото на каменната кариера в Ловеч комунизмът със сигурност е сгрявал...
цитирай
86. thetrooper - @82
14.08.2009 17:28
Класика!
цитирай
87. анонимен - nishto stom za tebe ti e kef niakoia ...
14.08.2009 18:58
nishto stom za tebe ti e kef niakoia da ti pravşi svirka za edno pitie ili malko pari......stom tova ti e kefa i svobodata neka jiveii si taka tochno kato malko svinche no svobodno nali....
цитирай
88. анонимен - otnovo razum
14.08.2009 19:08
na parvo tezi koito gi razpraviat za komunizma triabva da znaiat che sas sigurnost ne znaiat nishto za kapitalizma osven tova che e svoboda i demokratsia.....prosto si pitaite kak chovek e doshlo v tova sastoianie 'chudovishte'
цитирай
89. thetrooper - @87
14.08.2009 19:15
Аа, то живота ми предоставя и други удоволствия - като например да отговарям на коментарите на разни малоумници...
цитирай
90. thetrooper - @88
14.08.2009 19:16
Е, определно тебе няма да те питам за нищо...
цитирай
91. анонимен - mnogo si umen no mislish neparav...
14.08.2009 19:36
mnogo si umen no mislish neparavilno ....bravo ne tebe goliam chovek si... asega nameri si drugi udovolstvia....

umen sreshtu maloumen li blagodaria ti che ne me pitash za nishto inache goliam rezil za mene...
цитирай
92. thetrooper - @91
14.08.2009 20:52
ОК, айде довиждане...
цитирай
93. анонимен - ever green
14.08.2009 23:03
Антикомунизмът е ever-green, поне докато има опасност за рецидив на комунистическите рефлекси. Ще напомня само щенията на М. Миков да сложи под наблюдение телефони, блогове и прочее интернет активности; полицейската разправа с протестиращите студенти и неформали пред НС, когато дори един човешки живот си отиде в полицейско управление.
Антикомунизмът е ever-green в България, където мутрите, произведени от ком. тайни служби в ранг капиталисти, определят дневния ред на България; където толкова медии са собственост на същите тези мутроченгета; където заграбените от тях пари манипулират хората и промиват мозъците им чрез същите тези медии и демонизират всяко демократично управление, което застрашава устоите им; в България, където КГБ диктува правилата на играта с помощта на емисарите си от уж бившата ДС.
цитирай
94. анонимен - Синдромът на роба
14.08.2009 23:50
Той е доволен, защото една ръчица редовно му поднася паничтката с чорбица - няма свобода, но има сигурност, друг отговаря за него. Освободен, не е в състояние да понесе отговорността на свободния човек за себе си. Човек, лишен от сетива за свободата, никога няма да бъде антикомунист. Носталгията по удобната сигурност на робството няма да го напусне.

79 - Ivan Иване, това с луканката на корем къде го прочете? Луканката струваше 16 лв/кг и човек с 200 лв заплата да я яде на корем - това е куази уна фантазиа! А чалгата, мутрите с много пари, коли и съмнителни вкусове, въведените от тях порядки не са лицето на демокрацията и свободата, тъкмо напротив. Създадени по образ и подобие на руско-съветската мафия, те непрекъснато ерозират и демокрацията, доколкото я има днес у нас, и представата за нея. Даваш ли си си сметка кого спонсорират онези, заради които ни спряха средствата от ЕС-фондовете? И кой ги толерираше, одобряваше проектите и им спускаше тлъсти държавни поръчки?

(Аз съм 93)
цитирай
95. rosmistral - Анонимен Иван 79
15.08.2009 02:25

На 24 год. Колко време живя при комунизма,че имаш и спомени дори.....
Демокрация няма и сега,защото само си смениха името,но не и похватите.
И на мен не ми харесва.....но поне мога да го кажа!
цитирай
96. анонимен - носталгия
15.08.2009 08:27
Аз съм роден 1940 година и добре помня пионерските години.Момчето Иван като че ли съм аз.И аз се дразня за "хубавите години",но ми е мъчно за отминалата ми младост а не за прекрасният социализъм и за любимият бай Тошо.Синът ми който е роден 1967 г казваше ,че какво му беше лошо на комунизма като отворя хладилника все имаше нещо за ядяне,как го правеха баща ми и майка ми не знам но все се намираше нещо
цитирай
97. анонимен - Било хубаво при комунизма
15.08.2009 10:52
Да казваш, че при комунизма е било хубаво и билетчето за автобус било 6 ст., е все едно да не можеш да гледаш по-далеч от носа си.

Билетчето у нас НИКОГА не е струвало 6 ст. То струваше 6 ст. + натрупване на огромен държавен дълг. Не знам защо често се изпуска втората част от уравнението.

Това е все едно да те поканя на ресторант, да ти кажа, че каквото и да изядеш, няма да плащаш, а на сервитьора да кажа тихичко "Пиши ни го на сметката". После сервитьорът да ни изгони с ритници, обаче ти пак да вярваш, че аз съм готин, щото съм ти казвал да не плащаш ...

"При комунизма си беше най-добре" - това е най-грозното оправдание, за да не запретнем ръкави и да не си оправим държавата.

И поздравления до автора за хубавия постинг
цитирай
98. thetrooper - @93-94
15.08.2009 13:26
Именно, де - ама кой да го разбере това...
цитирай
99. thetrooper - @rosmistral
15.08.2009 13:27
Такива като Ivan не са излизали от комунизма - мисловно...
цитирай
100. thetrooper - @pachangel
15.08.2009 13:29
На теб не са ли ти казвали, че е крайно невъзпитано да влизаш в моя блог и да ми казваш какво да правя? Я чупката!
цитирай
101. анонимен - носталгия
15.08.2009 13:32
Аз съм роден 1940 година и добре помня пионерските години.Момчето Иван като че ли съм аз.И аз се дразня за "хубавите години",но ми е мъчно за отминалата ми младост а не за прекрасният социализъм и за любимият бай Тошо.Синът ми който е роден 1967 г казваше ,че какво му беше лошо на комунизма като отворя хладилника все имаше нещо за ядяне,как го правеха баща ми и майка ми не знам но все се намираше нещо
цитирай
102. thetrooper - допълнение:
15.08.2009 13:35
С международно признато образование, перфектен английски и трудов стаж в 6 държави на 4 континента няма да се наредя на опашка пред бюрото по труда, гаранция.
цитирай
103. thetrooper - @97, 102
15.08.2009 13:39
Спокойно, ще отговоря. И аз подозирах, че Иван е на повече от 24 години...
цитирай
104. thetrooper - @98
15.08.2009 13:50
Благодаря за подкрепата:)
цитирай
105. анонимен - прочетете
15.08.2009 23:03
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2370431
цитирай
106. thetrooper - @pachangel
16.08.2009 02:35
Нивото ти на (не)образованост ("више", "истърпи", "незгоди", "безкомпромистно", "одговаря") най-точно показва пораженията на комунизма върху българския народ. Няма да влизам в дискусия с теб, защото дори и най-елементарното обяснение от моя страна би било недостижимо за капацитета на твоите възприятия. Затова ще те помоля да се разкараш от блога ми, за да не се налага да прибягвам до хигиенизиране, т.е. триене на коментари.
цитирай
107. thetrooper - @107
16.08.2009 02:43
Какво повече може да се каже?
цитирай
108. анонимен - Друг великолепен филм по темата
16.08.2009 20:58
е,,Вампири,таласъми,, на Иван АНДОНОВ с участието на великолепни актьори - Пепа Николова,Николай Урумов,Петя Силянова,Ели Скорчева и др.Гледайте го и ще се погнусите от народната власт и комунистите.
цитирай
109. thetrooper - @110
16.08.2009 22:06
Да, чел съм за този филм. Има ли къде да се намери в нета?
цитирай
110. анонимен - thetrooper
18.08.2009 22:44
i ogato se razkaral tolkoz mnogo si nauchil kak da ......
prosto si nishto...niamash nishto poveche ot drugi....a ezika sigo vzemi .........

ako ne si chovek ne si nishto....no moje da si vsichko ostanalo...kak to izglejda i si poveche....
цитирай
111. анонимен - Ето как беше
18.08.2009 23:54
роден съм 1944
баща си видях когато бях на 10 г.В затвора Белене
НЕ МЕ ПРИЕХА В КОМСОМОЛСКАТА ОРГАНИЗАЦИЯ заради него-а аз исках като другите..
отказаха ми да кандидатствам във ВУЗ за това.ТОЗИ ДА БЕШЕ ПУБЛИКУВАЛ ЗАКОНА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ ВЪВ ВУЗ от онова времее
не ме взеха войник-а много исках ПРАТИХА ПЕ ТРУДОВАК.всеки ден по 3 куб.м. копаех в дъжд и вятър с циганите и турците така времето ми минаваше по-добре -за разлика от другите които намираха чалъми да работят по-малко-ту уж болни ту друго-никакви отпуски и пр.ВСЯКА казана дума се подслушваше--а аз си говорех както трябва--
и така след около 2 г. ненадейно ми заповядаха да се явя при политическия началник-ЗКПЧ му викаха-всички го псуваха ..ОТИВАМ аз а той направо от вратата-ЗАЩО НИКОГА НЕ СИ ИДВАЛ ДА ИСКАШ НЕЩО ОТ МЕН-настръхнах-НЕ Е ИМАЛО ЗАЩО КАЗАХ-
А той -непознат за мене човек-казва -КАКВО ИСКАШ ДА НАПРАВЯ ЗА ТЕБ-? аз не знам? той-кажи де-
помислих малко и казах-ИСКАМ ДА УЧА ЗА ИНЖЕНЕР НО НЕ МИ РАЗРЕШАВАТ-тогава още важеше закона за всеки кандидат се казваше да или не само от партийната организация-после този закон го измениха и искаха ХАРАКТЕРИСТИКА към документите-
-той помисли много малко и каза -ТОВА ЗАВИСИ ОТ МЕН и мога да го оправя-но то не е достатъчно ще ти дам 1 седмица отпуск да четеш за изпита иначе не става-
-НАПИСАЛ МИ ТАКАВА ХАРАКТЕРИСТИКА че като я чета и сега --
-пише КЪМ меропрятията на народната власт се относя добре.Работи отлично и се ползува с авторитет.КАТО СЕКРЕТАР на КОМСОМОЛСКАТА ОРГАНИЗАЩИЯ се ползува с уважение от всички-а аз не съм и член на тази организация-
изпратил е където трябва и там на партийно събрание се решавал въпроса-да или не-там всички ме познаваха и ми отказваха-накарали секретаря да чете това 3 пъти подред и понеже този който е писал е активен борец и баш комунист не посмели да откажат -те се страхуваха и помежду си
-четох явих се на изпита и изкарах пълна 6-ца за за приемане-приеха ме в СУ и Ту та избирах.
после този комунист стана генерал а аз инженер и нещо много повече-та като се срещнехме казваше -и аз имам заслуга за това-но нищо не е искал от мен..и още много интересни неща трябва да знаят децата ни-
цитирай
112. thetrooper - @112
19.08.2009 00:52
Не те разбирам - може би и не само аз...
цитирай
113. thetrooper - @113
19.08.2009 00:53
Да, такивафакти трябва да се знаят...
цитирай
114. thetrooper - @pachangel
19.08.2009 02:31
Съжденията кое е добре и кое - не, най-добре ги запази за себе си. А що се отнася до мен, аз съм на 30 години и на тази възраст се грижа сам за прехраната си, вместо да очаквам подобно нещо от родителите си.

И не си позволявай да ме наричаш "приятелю" - общността на моите приятели е елитен клуб с много високи критерии и ти нямаш никакви шансове да попаднеш там.
цитирай
115. thetrooper - @pachangel
19.08.2009 05:42
Пояснявам за тези, които не разбират отведнъж: използвах словосъчетанието "елитен клуб" като метафора, за да изразя факта, че имам много високи критерии към хората, които считам за приятели. Поради тази причина ти не можеш да си присвояваш подобна титла.

Изобщо нямам намерение да се отчитам пред теб за това какво и как работя, но все пак: след цяла нощ в нета утре няма да ходя на работа, защото съм на работа сега (нает съм от британското разузнаване, както е написано в профила ми).

По прицип коментарите имат за цел да обсъждат темата, а не автора и дали той си прави релкама или не. Затова следващия път, когато отново се опиташ да остроумничиш по мой адрес, ще бъдеш изтрит без обяснения.
цитирай
116. анонимен - още един път за комунизма
19.08.2009 15:05
Филмът е удивително точен, режисурата е впечатляваща - всичко е автентично, преживяла съм го. Бях дете, което вярваше на всички тези "екзалтиращи" ефекти : манифестации, духова музика, руски блатни песни и валсове, филми с невероятни герои, пострадали от войната, после от сталинизма и т.н.
Моето убеждение е,че винаги е имало определена група хора-специалисти да манипулират.И сега ги има. В цивилизования свут ги наричат пи - ар, психолози профайлъри , и какво ли още не. Те изследват въздеийствието на думите, музиката, двигателните навици. Това е древна професия - манипулатор или още: гадател, религиозен водач,политик,или просто услужлив експерт-преиначаващ"малко" информацията - всички те въздействат на непосветения човек.Ако си по-емоционален ставаш нечия маша.
Вече съм възрастна и искам да съм полезна поне с това да предупредя по-младите. Само истинската просвета и образование, сравняването на информацията от повече източници, може да ни предпази от това да станем нечие оръдие.Бдете...
цитирай
117. thetrooper - @120
19.08.2009 16:36
Хубаво е, когато има някой, който разбира за какво става дума - благодаря Ви за коментара:)
цитирай
118. thetrooper - @pachangel
19.08.2009 16:49
Предупредих те няколко пъти, но ти явно не разбираш от дума. Върви да си пробутваш остроумията другаде, понеже тук вече нямаш думата. Ако целта ти в живота е да ме дебнеш за грешки в писането (поради погрешно натискане на копчетата на клавиатурата, а не поради невежество - разликата се улавя веднага), поне да го беше правил като хората. В същия този коментар има още една грешка, но тя изглежда ти е убягнала - както очевидно и много други неща.

Затова отсега нататък твоите коментари ще бъдат изтривани. И без това бях прекалено толерантен към някого, който ми пожелава да ме гръмнат в Афганистан (или Авганистан, ако трябва да съм точен).
цитирай
119. анонимен - KUBA
19.08.2009 20:36
a az bih ti pojelal da jiveesh v kuba do krai.....sigurno tova e nai loshoto za tebe....
цитирай
120. thetrooper - @123
20.08.2009 00:04
Ами, лошо - за бял европеец никак не е зле там (много евтино, хубав климат и жените са "friendly":))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: thetrooper
Категория: Политика
Прочетен: 2054745
Постинги: 264
Коментари: 3353
Гласове: 6456
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031