-
Сегашното местоположение на летището е изключително неблагоприятно от климатична гледна точка. Честите мъгли в района разстройват нормалното функциониране на летище София през късната есен и зимните месеци. Нерядко Враждебна е покрита с мъгла, дори в самия град да не е мъгливо. Исторически погледнато, Враждебна е построено първоначално като военно летище, но предимствата на климата от военна гледна точка се обръщат, когато летището започва да обслужва гражданското въздухоплаване.
-
Софийското летище така или иначе има нужда от модернизация. Прехваленият нов терминал всъщност е морално остарял (концепцията заминаващи и пристигащи пътници да бъдат на едно ниво е отречена преди повече от 30 години).
-
Наличието на летище в непосредствена близост до сърцевината на София причинява дискомфорт у жителите на града. Живущите в околните квартали, както и в районите, над които минава основното самолетно трасе (в северозападна посока) са принудени да изтърпяват нива на шум, които определено могат да им бъдат спестени.
-
При сегашното си местоположение, летището пречи на естественото разрастване на града в североизточна посока. След окончателното спиране на „Кремиковци“, северните и североизточните райони около София ще станат изключително привлекателни за заселване, а оттам и за разтоварване на пренаселената столица. За да се случи това обаче, е нужно летището да бъде преместено от сегашното си местоположение.
-
Ако бъде преместено край Ихтиман, летището ще се озове в югоизточния край на бъдещия Софийско-Пернишки мегаполис (това, което се очаква да бъде София след 10 години, а защо не и по-рано).
-
Бъдещото международно летище Ихтиман ще обслужва не само столицата, но и Пловдив. Това ще премахне нуждата от поддържане на 4 международни летища и целия пътнически трафик може да бъде поет от Ихтиман, Варна и Бургас (последните две летища ще продължат да приемат основно чартърни полети). За сравнение Белгия, чието население е по-многобройно от българското, а въздушния трафик – несравнимо по-голям, разполага само с две летища – Завентем (до Брюксел) и Шарльороа (за нискобюджетни авиокомпании).
-
Преместването на летището до Ихтиман ще облекчи трансферите на пътници до зимните курорти Боровец и Банско (през зимата чартърите за тези два курорта съставляват сериозен процент от общия самолетен поток).
-
Едно ново летище до Ихтиман ще раздвижи икономиката в региона. Костенец, Септември, Пазарджик, Панагюрище, Стрелча и други селища ще получат икономически тласък, който може не само да намали безработицата в тези общини, но и да привлече нови заселници, (което да създаде конкуренция и да намали непрекъснатия наплив към столицата).
Не ми се вярва някой да премахне летището в Пловдив. Последно като ходих там ми се видя доста по-прилично от Софийското, доста пари са вложени.
2. Съюз на Възпитаниците на ВНВУ, ШЗО и РВГ
3. Бог прощава, Прошко - не!
4. divini
5. Анти - БСП до дупка
6. Raylight
7. Майстора с видеокамерата
8. Монархистъ-консерваторъ
9. nkf - Воин на Христа
10. God save the Queen!
11. Sofia Post
12. БРАТЯ ПО ОРЪЖИЕ (блогрол)
13. Двери на Православието
14. ЦАРСТВО БЪЛГАРИЯ (блогрол)
15. Blackwater
16. КОНСЕРВАТИЗЪМ (блогрол)
17. Стариятъ правописъ
18. Изгубената България
19. Младежки Консервативен Клуб
20. Иван Стамболов - Sulla
21. Клуб "Един завет" - потомци на офицерския корпус на Царство България
22. LiveNews
23. Стара София
24. Сайтът на Вили Лилков - политики за София
25. Светослав Малинов - консерватор и евродепутат