Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.11.2009 21:49 - Общият устройствен план на София - проблеми и решения (част трета)
Автор: thetrooper Категория: Политика   
Прочетен: 3838 Коментари: 6 Гласове:
3



 Следващата тема от рубриката, свързана с Общия устройствен план на София, е посветена на летището и по-скоро на идеята за неговото преместване от Враждебна в посока извън днешните граници на столицата. Макар идеята да изглежда авангардна и свръх амбициозна (особено на фона на неотдавнашното пускане в експлоатация на новия терминал), в действителност София има крещяща нужда от намиране на нов, по-подходящ терен за летище. Добро решение би било новата международна аерогара на София да се изгради в околностите на Ихтиман, и да бъде свързана с националната жп мрежа, както и с автомагистрала Тракия. Ето и доводите за това решение:


  1. Сегашното местоположение на летището е изключително неблагоприятно от климатична гледна точка. Честите мъгли в района разстройват нормалното функциониране на летище София през късната есен и зимните месеци. Нерядко Враждебна е покрита с мъгла, дори в самия град да не е мъгливо. Исторически погледнато, Враждебна е построено първоначално като военно летище, но предимствата на климата от военна гледна точка се обръщат, когато летището започва да обслужва гражданското въздухоплаване.

  2. Софийското летище така или иначе има нужда от модернизация. Прехваленият нов терминал всъщност е морално остарял (концепцията заминаващи и пристигащи пътници да бъдат на едно ниво е отречена преди повече от 30 години).

  3. Наличието на летище в непосредствена близост до сърцевината на София причинява дискомфорт у жителите на града. Живущите в околните квартали, както и в районите, над които минава основното самолетно трасе (в северозападна посока) са принудени да изтърпяват нива на шум, които определено могат да им бъдат спестени.

  4. При сегашното си местоположение, летището пречи на естественото разрастване на града в североизточна посока. След окончателното спиране на „Кремиковци“, северните и североизточните райони около София ще станат изключително привлекателни за заселване, а оттам и за разтоварване на пренаселената столица. За да се случи това обаче, е нужно летището да бъде преместено от сегашното си местоположение.

  5. Ако бъде преместено край Ихтиман, летището ще се озове в югоизточния край на бъдещия Софийско-Пернишки мегаполис (това, което се очаква да бъде София след 10 години, а защо не и по-рано).

  6. Бъдещото международно летище Ихтиман ще обслужва не само столицата, но и Пловдив. Това ще премахне нуждата от поддържане на 4 международни летища и целия пътнически трафик може да бъде поет от Ихтиман, Варна и Бургас (последните две летища ще продължат да приемат основно чартърни полети). За сравнение Белгия, чието население е по-многобройно от българското, а въздушния трафик – несравнимо по-голям, разполага само с две летища – Завентем (до Брюксел) и Шарльороа (за нискобюджетни авиокомпании).

  7. Преместването на летището до Ихтиман ще облекчи трансферите на пътници до зимните курорти Боровец и Банско (през зимата чартърите за тези два курорта съставляват сериозен процент от общия самолетен поток).

  8. Едно ново летище до Ихтиман ще раздвижи икономиката в региона. Костенец, Септември, Пазарджик, Панагюрище, Стрелча и други селища ще получат икономически тласък, който може не само да намали безработицата в тези общини, но и да привлече нови заселници, (което да създаде конкуренция и да намали непрекъснатия наплив към столицата).

     




Гласувай:
3



1. galinabg - Дали наистина е
23.11.2009 01:28
осъществимо ,Митко? Дано!
цитирай
2. nkf - Това наистина ли е залегнало за и...
23.11.2009 11:16
Това наистина ли е залегнало за изпълнение в ОУП?
цитирай
3. thetrooper - @galinabg
24.11.2009 15:21
Разбира се, че е осъществимо - само че някой трябва да го осъществи...
цитирай
4. thetrooper - @nkf
24.11.2009 15:23
Не е залегнало - и в това е големият надостатък на ОУП. Просто се дават решения за сега съществуващите проблеми, а не за тези, които ще възникнат в бъдеще.
цитирай
5. monarchism - Да превърнеш военно летище в гра...
25.11.2009 13:30
Да превърнеш военно летище в гражданско е връх на комунистическия гений.

Не ми се вярва някой да премахне летището в Пловдив. Последно като ходих там ми се видя доста по-прилично от Софийското, доста пари са вложени.
цитирай
6. thetrooper - @monarchism
27.11.2009 13:54
Не става дума за премахване - просто съоръженията могат да се преместят и да се ползват от новото, значително по-голямо летище.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: thetrooper
Категория: Политика
Прочетен: 2054958
Постинги: 264
Коментари: 3353
Гласове: 6456
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031