Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2009 23:26 - Общият устройствен план на София - проблеми и решения (част четвърта)
Автор: thetrooper Категория: Регионални   
Прочетен: 2609 Коментари: 5 Гласове:
1



Неотдавна представих на вашето внимание концепцията на Столична община за развитие на масовия градски транспорт в София до 2020 година, както и някои конкретни предложения за това как тази концепция да бъде подобрена. Сега ще споделя размиошленията си за това как да бъде организиран автомобилния трафик в града на базата на тази концепция. За ваше удобство можете да разгледате и план-схемата на първостепенната улична мрежа на София.

Без съмнение в момента задръстванията по софийските улици и булеварди са един от най-големите проблеми на пренаселената ни столица. Затова, ако не се вземат адекватни мерки, в близко бъдеще този проблем ще се превърне в катастрофа.

Наивно е да се мисли, че метрото, градската железница и новите трамвайни линии ще решат проблема със задръстванията. Релсовият транспорт определено ще даде глътка въздух на София, но автомобилният трафик няма да бъде облекчен от само себе си. Просто пътникопотока, който сега се движи в претъпканите автобуси, тролейбуси и маршрутни таксита, ще се качи "на релси", но мнозинството от пътуващите с кола трудно ще се откажат от този си навик.

Ето защо са нужни допълнителни нововъведения, които да стимулират повече хора да използват бързите и екологични превозни средства, вместо всекидневно да натоварват пътния трафик и да замърсяват околната среда с личните си автомобили.
Пешеходна зона
След изграждането на отсечките на метрото в централната градска част, целият "идеален център" може направо да се затвори за автомобили (допускат се само линейки, полицейски и пожарни коли, а автомобилите, които доставят стока за търговските обекти да бъдат пропускани само в определени часови пояси). На практика тази пешеходна зона може да се затвори около ринга бул. Патриарх Евтимий - бул. Христо Ботев - бул. Александър Стамболийски - пл. Света Неделя - Ларгото - бул. Княз Дондуков - бул. Васил Левски. Всички вътрешни улици се опразват от автомобили, тротоарите стават отново проходими, а по уличните платна се изграждат велоалеи. Под училищните дворове и кварталните градинки се построяват подземни паркинги, които обаче са на разположение САМО на живущите в зоната, както и на намиращите се там офиси и държавни учреждения. Самите паркинги се свързват чрез тунел до най-близкия булевард от ринга. Наземният градски транспорт в зоната си остава (например, тролейбусната линия номер 9 по ул. Г.С. Раковски, която обаче може да бъде заменена с трамвайна).

Платена зона
Затваря се около ринга бул. Евлоги Георгиев - бул. Пенчо Славейков - ул. Св. Георги Софийски - бул. Иван Евст. Гешов - бул. Константин Величков - бул. Сливница - бул. Данаил Николаев - бул. Мадрид. За влизането на автомобил в тази зона се заплаща дневна такса (примерно 20 лева), а за колите на живущите в зоната се дава преференциална годишна такса. Така трафикът между различните софийски квартали няма да минава през центъра, а ще бъде пренасочен по обиколни маршрути - Околовръстния път или "третия ринг" между жилищните квартали.

Винетна зона
Включва практически целия градски масив, затворен от Околовтръстния път и бъдещата Северна тангента. Автомобилите, които нямат софийска регистрация, следва да заплатят на общината "винетна" такса (20 лева на ден, 350 лева на месец или 3000 лева на година), ако желаят да влизат в града. Важно е да се знае, че тази винетна такса не включва достъп до платената зона в "широкия център". Алтернативата е да пристигат до крайните станции на метрото (където би следвало да има буферни паркинги) и оттам продължават с градски транспорт. Или - направо с влак, автобус или маршрутно такси и впоследствие с метрото.

Тези нововъведения биха постигнали следните цели:
1. Значително намаляване на задръстванията в София.
2. Значително намаляване на натоварването на пътната настилка, а оттам и премахването на нуждата от чести ремонти.
3. Подобряване на екологичната обстановка в града.

А като става дума за околна среда, изцяло подкрепям идеята на "Архитекти за София" да се въведе Данък Зелено Дърво - всяко частно лице, фирма, неправителствена организация или държавно учреждение, което притежава автомобил със софийска регистация да се задължи да посади по едно дърво в околностите на София. За всеки един автомобил, който притежава.



Гласувай:
1



1. анонимен - дневни винетни такси
30.11.2009 09:14
предлагам и 20 лв ( през летния сезон 40 лв) винетна такса на ден за автомобилите със софийска регистрация в градовете Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Плевен, Балчик, Златни пясъци, Несебър, Созопол, Банско, Пампорово и всички останали ...
цитирай
2. анонимен - Аз съм съгласен да си платя таксата ...
30.11.2009 10:28
Аз съм съгласен да си платя таксата за провинцията, само и само да се отървем от провинциалистите. Не ни плашете, че и в квартала немога да си паркирам вече!
цитирай
3. анонимен - чл. 6 ал 2 от Конституцията : Вс...
30.11.2009 13:57
чл.6 ал 2 от Конституцията :
Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.

цитирай
4. thetrooper - Предложените идеи
30.11.2009 16:53
са взаимствани от практиката на организиране на автомобилното движение на Лондон.
цитирай
5. анонимен - Отлична идея
05.12.2009 02:18
Дано скоро и София се сдобие с нормална пешеходна зона като другите европейски градове.
Направиха се някои стъпки в тази посока - затварянето на Витошка, в момента течащият ремонт на Ларгото. Но това категорично не е достатъчно. Доколкото разбрах от медиите с пускането на втория метродиаметър трамваите по Витошка ще бъдат спрени, което също е много добре. Предложеният тук вариант обаче е трудно приложим поради необходимите големи инвестиции. Според мен трябва да се започне от няколко централни улици, които да бъдат затворени и постепенно периметърът да се разширява. Добро начало ще бъде и преместването на Книжния пазар от площад Славейков. Също така се надявам пешеходната зона при Ларгото постепенно да бъде разширяване и да вкючи намерените останки от амфитеатъра и паркинга пред Шератон, където също може да се проведат археологически проучвания.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: thetrooper
Категория: Политика
Прочетен: 2054507
Постинги: 264
Коментари: 3353
Гласове: 6456
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031