Постинг
18.12.2009 16:37 -
Общият устройствен план на София - проблеми и решения (част седма)
Автор: thetrooper
Категория: Регионални
Прочетен: 1891 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 18.12.2009 16:37
Прочетен: 1891 Коментари: 2 Гласове:
1
Последна промяна: 18.12.2009 16:37
Велосипедният транспорт е неотменна част от комуникационно-транспортната система на всяка модерно-устроена градска агломерация. Придвижването с велосипед в рамките на град има своите безусловни предимства:
- ефективен начин за избягване на задръстванията;
- не замърсява околната среда с отработени газове;
- практически безплатен транспорт – не харчи гориво или електрическа енергия;
- редовното колоездене поддържа физическата кондиция на придвижващите се с велосипед.
Ето защо изграждането на широка мрежа от велоалеи трябва задължително да залегне в най-новия Общ устройствен план на София.
На този електронен адрес http://sofia-agk.com/esoft/planove/OUP-2009_All_2009-08-10/19.pdf можете да разгледате предложеният от Столична община план за развитие на велосипедната мрежа в столичния град. Зададени са направленията на бъдещите велоалеи, както и са посочени местата, предвидени за съпътстваща инфраструктура – велогардероби и велостоянки.
Предложената от общината схема действително има своите силни страни: - предвидената мрежа от велоалеи обхваща основните булеварди и улици, които свързват центъра и жилищните квартали. - велосипедната мрежа е съобразена с линиите и станциите на метрото. - предвидени са за изграждане и велоалеи през парковете – така на практика предложението на “Архитекти за София” за създаване на велоринг през централните градски паркове е изпълнено.
Въпрки всичко, проектът може да претърпи подобрения. Основните насоки могат да бъдат следните: 1. Според сегашния план възможностите за развитие на веломрежата в централната градска част са силно подценени. Евентуалното затваряне на района между бул. “Патриарх Евтимий”, бул. “Христо Ботев”, бул. “Александър Стамболийски”, пл. “Света Неделя”, Ларгото, бул. “Княз Дондуков” и бул. “Васил Левски” би могло да превърне всички вътрешни улици във велоалеи. Дори по ул. “Раковски” (между бул. “Васил Левски” и бул. “Княз Дондуков”) да се пусне трамвайна линия, възможността за велоалеа по същата улица си остава. 2. Добре е да се обмисли възможността отделни улици извън “идеалния център”, по които се движат трамваи, също да бъдат затворени за автомобили и по тях да се изградят велоалеи. Например по ул. “Пиротска” (между бул. “Христо Ботев” и бул. “Константин Величков”). 3. Крайградските зони също трябва да бъдат включени във велосипедната мрежа. Бъдещото заселване на районите в близост до компактната част на града (селата, разположени северно от Обеля, северно от Илиянци, района около Кремиковци, Казичене, Лозен, Панчарево и др.) ще увеличи и автомобилния трафик между тези селища и основния градски масив. От което следва и нуждата от изграждане на автономни велоалеи, които да свързват тези селища с най-близките станции на метрото и жп гарите.
На този електронен адрес http://sofia-agk.com/esoft/planove/OUP-2009_All_2009-08-10/19.pdf можете да разгледате предложеният от Столична община план за развитие на велосипедната мрежа в столичния град. Зададени са направленията на бъдещите велоалеи, както и са посочени местата, предвидени за съпътстваща инфраструктура – велогардероби и велостоянки.
Предложената от общината схема действително има своите силни страни: - предвидената мрежа от велоалеи обхваща основните булеварди и улици, които свързват центъра и жилищните квартали. - велосипедната мрежа е съобразена с линиите и станциите на метрото. - предвидени са за изграждане и велоалеи през парковете – така на практика предложението на “Архитекти за София” за създаване на велоринг през централните градски паркове е изпълнено.
Въпрки всичко, проектът може да претърпи подобрения. Основните насоки могат да бъдат следните: 1. Според сегашния план възможностите за развитие на веломрежата в централната градска част са силно подценени. Евентуалното затваряне на района между бул. “Патриарх Евтимий”, бул. “Христо Ботев”, бул. “Александър Стамболийски”, пл. “Света Неделя”, Ларгото, бул. “Княз Дондуков” и бул. “Васил Левски” би могло да превърне всички вътрешни улици във велоалеи. Дори по ул. “Раковски” (между бул. “Васил Левски” и бул. “Княз Дондуков”) да се пусне трамвайна линия, възможността за велоалеа по същата улица си остава. 2. Добре е да се обмисли възможността отделни улици извън “идеалния център”, по които се движат трамваи, също да бъдат затворени за автомобили и по тях да се изградят велоалеи. Например по ул. “Пиротска” (между бул. “Христо Ботев” и бул. “Константин Величков”). 3. Крайградските зони също трябва да бъдат включени във велосипедната мрежа. Бъдещото заселване на районите в близост до компактната част на града (селата, разположени северно от Обеля, северно от Илиянци, района около Кремиковци, Казичене, Лозен, Панчарево и др.) ще увеличи и автомобилния трафик между тези селища и основния градски масив. От което следва и нуждата от изграждане на автономни велоалеи, които да свързват тези селища с най-близките станции на метрото и жп гарите.
1.
анонимен -
Д.Петров
19.12.2009 02:13
19.12.2009 02:13
Не е лошо да има такъв план, но той е практически неосъществим и ще се остане само на хартия, докато не се освободят тротоарите от колите.
цитирайПланът е напълно осъществим. А за освобождаване на тротоарите от колите - писал съм в предишни постинги как мпже да се реши този проблем (подземни паркинги, платена зона и т.н.).
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 6456
Блогрол
1. templar
2. Съюз на Възпитаниците на ВНВУ, ШЗО и РВГ
3. Бог прощава, Прошко - не!
4. divini
5. Анти - БСП до дупка
6. Raylight
7. Майстора с видеокамерата
8. Монархистъ-консерваторъ
9. nkf - Воин на Христа
10. God save the Queen!
11. Sofia Post
12. БРАТЯ ПО ОРЪЖИЕ (блогрол)
13. Двери на Православието
14. ЦАРСТВО БЪЛГАРИЯ (блогрол)
15. Blackwater
16. КОНСЕРВАТИЗЪМ (блогрол)
17. Стариятъ правописъ
18. Изгубената България
19. Младежки Консервативен Клуб
20. Иван Стамболов - Sulla
21. Клуб "Един завет" - потомци на офицерския корпус на Царство България
22. LiveNews
23. Стара София
24. Сайтът на Вили Лилков - политики за София
25. Светослав Малинов - консерватор и евродепутат
2. Съюз на Възпитаниците на ВНВУ, ШЗО и РВГ
3. Бог прощава, Прошко - не!
4. divini
5. Анти - БСП до дупка
6. Raylight
7. Майстора с видеокамерата
8. Монархистъ-консерваторъ
9. nkf - Воин на Христа
10. God save the Queen!
11. Sofia Post
12. БРАТЯ ПО ОРЪЖИЕ (блогрол)
13. Двери на Православието
14. ЦАРСТВО БЪЛГАРИЯ (блогрол)
15. Blackwater
16. КОНСЕРВАТИЗЪМ (блогрол)
17. Стариятъ правописъ
18. Изгубената България
19. Младежки Консервативен Клуб
20. Иван Стамболов - Sulla
21. Клуб "Един завет" - потомци на офицерския корпус на Царство България
22. LiveNews
23. Стара София
24. Сайтът на Вили Лилков - политики за София
25. Светослав Малинов - консерватор и евродепутат