Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2009 16:37 - Общият устройствен план на София - проблеми и решения (част седма)
Автор: thetrooper Категория: Регионални   
Прочетен: 1891 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 18.12.2009 16:37


Велосипедният транспорт е неотменна част от комуникационно-транспортната система на всяка модерно-устроена градска агломерация. Придвижването с велосипед в рамките на град има своите безусловни предимства: - ефективен начин за избягване на задръстванията; - не замърсява околната среда с отработени газове; - практически безплатен транспорт – не харчи гориво или електрическа енергия; - редовното колоездене поддържа физическата кондиция на придвижващите се с велосипед. Ето защо изграждането на широка мрежа от велоалеи трябва задължително да залегне в най-новия Общ устройствен план на София.
На този електронен адрес  http://sofia-agk.com/esoft/planove/OUP-2009_All_2009-08-10/19.pdf можете да разгледате предложеният от Столична община план за развитие на велосипедната мрежа в столичния град. Зададени са направленията на бъдещите велоалеи, както и са посочени местата, предвидени за съпътстваща инфраструктура – велогардероби и велостоянки.
Предложената от общината схема действително има своите силни страни: - предвидената мрежа от велоалеи обхваща основните булеварди и улици, които свързват центъра и жилищните квартали. - велосипедната мрежа е съобразена с линиите и станциите на метрото. - предвидени са за изграждане и велоалеи през парковете – така на практика предложението на “Архитекти за София” за създаване на велоринг през централните градски паркове е изпълнено.
Въпрки всичко, проектът може да претърпи подобрения. Основните насоки могат да бъдат следните: 1. Според сегашния план възможностите за развитие на веломрежата в централната градска част са силно подценени. Евентуалното затваряне на района между бул. “Патриарх Евтимий”, бул. “Христо Ботев”, бул. “Александър Стамболийски”, пл. “Света Неделя”, Ларгото, бул. “Княз Дондуков” и бул. “Васил Левски” би могло да превърне всички вътрешни улици във велоалеи. Дори по ул. “Раковски” (между бул. “Васил Левски” и бул. “Княз Дондуков”) да се пусне трамвайна линия, възможността за велоалеа по същата улица си остава. 2. Добре е да се обмисли възможността отделни улици извън “идеалния център”, по които се движат трамваи, също да бъдат затворени за автомобили и по тях да се изградят велоалеи. Например по ул. “Пиротска” (между бул. “Христо Ботев” и бул. “Константин Величков”). 3. Крайградските зони също трябва да бъдат включени във велосипедната мрежа. Бъдещото заселване на районите в близост до компактната част на града (селата, разположени северно от Обеля, северно от Илиянци, района около Кремиковци, Казичене, Лозен, Панчарево и др.) ще увеличи и автомобилния трафик между тези селища и основния градски масив. От което следва и нуждата от изграждане на автономни велоалеи, които да свързват тези селища с най-близките станции на метрото и жп гарите.  



Гласувай:
1



1. анонимен - Д.Петров
19.12.2009 02:13
Не е лошо да има такъв план, но той е практически неосъществим и ще се остане само на хартия, докато не се освободят тротоарите от колите.
цитирай
2. thetrooper - @Д. Петров
19.12.2009 14:16
Планът е напълно осъществим. А за освобождаване на тротоарите от колите - писал съм в предишни постинги как мпже да се реши този проблем (подземни паркинги, платена зона и т.н.).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: thetrooper
Категория: Политика
Прочетен: 2067764
Постинги: 264
Коментари: 3353
Гласове: 6456
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930